Meklēt
Palīdzība
Sekojiet mums
Par

Biežāk uzdotie jautājumi

Lidojumi

Pasažieru un aviolīniju pienākumi

1. Kādi ir pasažiera pienākumi? 

Pasažierim ir:

  • Jāiepazīstas ar galvenajiem pārvadāšanas nosacījumiem;
  • Laicīgi jāierodas reģistrēties lidojumam;
  • Ierodoties reģistrēties lidojumam, jābūt ar obligātajiem ceļojuma dokumentiem un jāglabā tie līdz ceļojuma beigām;
  • Jāievēro gaisa pārvadātāju noteiktie rīcības gaisa kuģī noteikumi, kā arī instrukcijas;
  • Laicīgi un rakstiski iesniegt pretenzijas aviokompānijai, ja tika sabojāta, pazaudēta vai iznīcināta bagāža, vai pasažieris piedzīvoja zaudējumus lidmašīnas kavēšanās dēļ.

Pasažieriem aizliegts ar sevi vai rokas bagāžā ienest gaisa kuģa pasažieru salonā tādas lietas, kuras varētu izmantot kā uzbrukšanas ieroci vai iebaidīšanas līdzekli – pārvadāšanai aizliegto lietu saraksts. Aviokompānijas visbiežāk brīdina, ka reģistrētajā bagāža nedrīkst būt: nauda, juvelierizstrādājumi, vērtspapīri, komerciālie vai personas dokumenti, mobilie tālruņi, datori vai citas elektroniskās ierīces, video kameras vai fotoaparāti, atslēgas. Par vērtīgām lietām tiek uzskatītas tādas lietas, kuras pats pasažieris novērtē kā viņam ļoti dārgas un vērtīgas. Iegādājoties jaunas lietas ceļojuma laikā, to pirkšanas kvītis obligāti jāsaglabā un jāved rokas bagāžā.

 

2. Kāda informācija par galvenajiem pārvadāšanas nosacījumiem pasažierim jāzina?

Visām Latvijas Republika strādājošajām lidostām un biļešu pārdevējiem rakstiski latviešu valodā jāsniedz pasažierim šī informācija par galvenajiem pārvadāšanas nosacījumiem:

  • Par reģistrēšanās lidojumam sākuma un beigu laiku;
  • Aizlidošanas un ielidošanas galveno vietu, laiku;
  • Jānorāda faktiskais gaisa pārvadātājs vai pārvadātāji, neatkarīgi no tā, ar kuru gaisa pārvadātāju pasažieris noslēdzis pārvadāšanas līgumu; galvenie biļešu tarifa nosacījumi (biļetes tiek atgrieztas vai nē; tiek mainītas vai nē; galvenie atgriešanas un maiņas nosacījumi);
  • Bagāžas saturam un daudzumam piemērojamie ierobežojumi;
  • Aviolīniju atbildības robežas;
  • Obligātie pasažieru ceļojuma dokumenti;
  • Lietu, kuras aizliegts pārvadāt bagāžā, saraksts.

 

3. Ko darīt, ja aviolīnijas nepilda savus pienākumus?

Ja pasažieris vēlas iesniegt pretenzijas par es aviolīniju pakalpojumiem, jāvēršas Eiropas patērētāju centrā adresē: Brīvības ielā 55 - 207, LV- 1010, Rīgā vai jāzvana uz tālruņa numuru: +371 67388625