Air carriers conditions of carriage:
- Aegean Airlines Conditions of carriage
- Aer Lingus Conditions of carriage
- Air Astana Conditions of carriage
- Air Canada Conditions of carriage
- Air Caraibes Conditions of carriage
- Air China Conditions of carriage
- Air Europa Conditions of carriage
- Air France Conditions of carriage
- Air Malta Conditions of carriage
- Air Mauritius Conditions of carriage
- airBaltic Conditions of carriage
- American Airlines Conditions of carriage
- Austrian Airlines Conditions of carriage
- Avion Express Conditions of carriage
- Bangkok Airways Conditions of carriage
- British Airways Conditions of carriage
- Brussels Airlines Conditions of carriage
- Bulgaria Air Conditions of carriage
- Cathay Pacific Conditions of carriage
- China Airlines Conditions of carriage
- China Eastern Airlines Conditions of carriage
- Condor Conditions of carriage
- Croatia Airlines Conditions of carriage
- Czech Airlines Conditions of carriage
- Delta Airlines Conditions of carriage
- Easyjet Conditions of carriage
- Egypt Air Conditions of carriage
- El Ai Israel Airlines Conditions of carriage
- Emirates Conditions of carriage
- Ethiopian Airlines Conditions of carriage
- Etihad Conditions of carriage
- Finnair Conditions of carriage
- Freebird Airlines Conditions of carriage
- GetJet Conditions of carriage
- Hahn Air Conditions of carriage
- Iberia Conditions of carriage
- Icelandair Conditions of carriage
- Juneyao Airlines Conditions of carriage
- KLM Royal Dutch Airlines Conditions of carriage
- LOT Polish Airlines Conditions of carriage
- Lufthansa Conditions of carriage
- Norwegian Air Conditions of carriage
- Oman Air Conditions of carriage
- Pegasus Airlines Conditions of carriage
- Philippine Airlines Conditions of carriage
- Qatar Conditions of carriage
- Royal Jordanian Conditions of carriage
- Ryanair Conditions of carriage
- SAS Conditions of carriage
- Singapore Airlines Conditions of carriage
- SriLankan Airlines Conditions of carriage
- Swiss Airlines Conditions of carriage
- TAP Portugal Conditions of carriage
- Tarom Conditions of carriage
- Thai Airlines Conditions of carriage
- Tunisair Conditions of carriage
- Turkish Airlines Conditions of carriage
- Ukraine International Airlines Conditions of carriage
- United Airlines Conditions of carriage
- Uzbekistan Airways Conditions of carriage
- Virgin Atlantic Conditions of carriage
- Wideroe Conditions of carriage
- Wizz Air Conditions of carriage
Terms and Conditions are available in Latvian.
PAKALPOJUMU PASŪTĪŠANAS NOSACĪJUMI
1. Šie pakalpojumu pasūtīšanas nosacījumi nosaka Pasažiera, kurš slēdz Pasažiera pārvadājuma līgumu par gaisa transporta pakalpojumiem caur interneta platformu www.aero.lv, tiesības un pienākumus, pakalpojumu iegādes un apmaksas par tiem nosacījumus, Biļešu pārdevēja un Pasažiera atbildību un citus noteikumus, kas saistīti ar pakalpojumu iegādi interneta platformā www.aero.lv.
2. Biļešu pārdevējs saskaņā ar šiem pasūtījuma nosacījumiem ir UAB „Baltic Tours Group”, juridiskās personas kods 111518422, reģistrācijas adrese Vašingtono a. 1-66, LT-01108 Viļņa, interneta vietnes adrese www.aero.lv, e-pasts [email protected], tel. +371 66100919, kurš nav gaisa pārvadātājs vai ceļojumu organizators un kurš sniedz starpniecības pakalpojumus, lai tiktu noslēgts Pasažiera pārvadājuma līgums par atsevišķu lidojumu vai organizētā tūrisma braucienā iekļautu lidojumu.
3. Pasažieris ir fiziska persona, kura tiek pārvadāta saskaņā ar Pasažiera pārvadājuma līgumu.
4. Pasažiera pārvadājuma līgums ir līgums par gaisa transporta pakalpojumiem vai līgums, kas ietver gaisa transporta pakalpojumus, ieskaitot tādu līgumu, kad pārvadājums sastāv no diviem vai vairākiem lidojumiem, ko veic viens vai dažādi gaisa pārvadātāji. Ar šo līgumu gaisa pārvadātājs apņemas nogādāt pasažieri ar gaisa kuģi galamērķī norunātajā laikā un, ja pasažieris ir nodevis bagāžu – nogādāt bagāžu galamērķī un izsniegt to personai, kurai tā jāsaņem, ievērojot tā gaisa pārvadātāja noteikumus, kas veic vai plāno veikt lidojumu, bet pasažieris apņemas par pakalpojumu samaksāt noteikto maksu, un, ja tiek nodota bagāža – arī par bagāžas pārvadāšanu.
5. Labuma guvējs saskaņā ar šiem pasūtījuma nosacījumiem ir persona, kas izmanto pasūtītos pakalpojumus kopā ar personu, kura tos ir pasūtījusi (Pasažieri).
6. Biļešu pārdevējs šo pakalpojumu pasūtīšanas kontekstā nav ceļojumu organizators un neorganizē un neīsteno organizētos tūrisma braucienus, tā, kā tie tiek saprasti saskaņā ar LR civilkodeksa 6.474 p. un LR tūrisma likumu. Biļešu pārdevējs nav ne faktiskais, ne līgumslēdzējs gaisa pārvadātājs, bet tikai izpilda starpniecības pakalpojumus, noslēdzot Pasažieru pārvadājuma līgumu.
7. Biļešu pārdevēja interneta platformā www.aero.lv Pasažieris pasūta vēlamo lidojuma pakalpojumu, samaksājot lidojuma cenu un apkalpošanas maksu. Pasažieris uzņemas pilnu atbildību par datu pareizību un precizitāti, kas norādīti Biļešu pārdevējam iesniegtajā pasūtījumā. Maksājumi tiek veikti pasūtījuma veikšanas brīdī caur interneta platformu www.aero.lv vai Pasažiera izvēlēto maksājumu iestādi uz Biļešu pārdevēja norēķinu kontu. Noteiktajā kārtībā nesamaksājot pasūtījumā norādīto pakalpojumu cenu, vai tās daļu, pasūtījums nav spēkā. Pasažieris apstiprina, ka viņam ir zināms, ka par konkrēto lidojuma cenu piedāvāto vietu skaits ir ierobežots, un par norādīto cenu tās varētu būt izpirktas. Jūsu pasūtījums nav apstiprināts līdz apstiprinājuma vēstules saņemšanas brīdim. Kamēr maksājums nav saņemts, biļetes cena var mainīties, tāpēc ieteicams to veikt pēc iespējas ātrāk.
8. Pasažierim ir jāiepazīstas ar izvēlēto maršrutu un lidojumam nepieciešamajiem personas dokumentiem. Pasažieris apstiprina, ka viņam ir zināms un saprotams, ka tad, ja pārvadātājs nolemj mainīt izlidošanas un/vai ielidošanas lidostu, pasažierim pašam būs jāparūpējas par nokļūšanu no vienas lidostas uz otru.
9. Pasažieris apstiprina, ka, veicot šo pasūtījumu, viņš ir informēts, ka interneta platformā www.aero.lv pārdotās lēto aviolīniju („Ryanair”, „Wizzair”, „Easyjet”, „Monarch”, „Vueling”, „Norwegian” u.c.) lidojumu biļetes nav savienotas, bet izvēlētais maršruts sastāv no atsevišķām (neatkarīgām) biļetēm. Šajā gadījumā katra aviokompānija ir atbildīga tikai par sava lidojuma izpildi. Pārsēšanas laikā Pasažierim patstāvīgi ir jāsaņem un jāpārreģistrē bagāža. Ja gaisa pārvadātājs paziņo par lidojuma atcelšanu, maiņu vai kavējumu, un Pasažieris, kurš ir iegādājies vairākas biļetes, nepaspēj uz nākamo lidojumu, Biļešu pārdevējs un gaisa pārvadātājs neuzņemas atbildību par Pasažiera zaudējumiem un/vai nespēju izmantot iegādāto aviobiļeti. Tas nozīmē, ka biļetes maiņa, naudas atmaksa vai citas alternatīvas lidojuma kavējuma vai atcelšanas gadījumā attiecas uz katru biļeti atsevišķi.
10. Aviobiļešu datuma un uzvārda maiņas, atgriešanas, zīdaiņu un bērnu ceļošanas, bagāžas, nestandarta lietu pārvadāšanas noteikumus nosaka konkrēta aviosabiedrība. Pirms lidojuma biļetes rezervēšanas iepazīstieties ar izvēlētās lidsabiedrības noteikumiem un lidojuma nosacījumiem.
11. Rezervējot lidmašīnas biļeti, pasažierim ir jāievēro rezervācijas sistēmas norādījumi un jāreaģē uz e-pasta paziņojumiem. Ja pasažieris nav saņēmis visu lidojumam nepieciešamo informāciju, rezervācijas apstiprinājumu, apmaksas nosacījumus u.c., viņam nekavējoties jāsazinās ar Biļešu pārdevēju pa telefonu.
12. Pasažierim, kurš nav saņēmis biļeti norādītajā laikā, nekavējoties jāvēršās pie Biļešu pārdevēja elektroniski, e-pastā: [email protected], ne vēlāk kā 20 stundas līdz lidojumam. Ja vēršas mazāk nekā 20 stundas pirms lidojuma, Biļešu pārdevējs un gaisa pārvadātājs nav atbildīgi par Pasažiera papildu izdevumiem.
13. Pasažierim iegādājoties biļeti, gaisa pārvadātāja noteikumi uzreiz stājas spēkā.
14. Ja gaisa pārvadātājs atceļ, pārceļ vai maina lidojumu, Biļešu pārdevējam samaksātā apkalpošanas maksa Pasažierim netiek atmaksāta.
15. Ja gaisa pārvadātājs atceļ vai izmaina lidojumu, un naudas atmaksas garantija netiek izmantota, naudas atmaksas garantijas pakalpojuma maksa Pasažierim netiks atmaksāta.
16. Biļešu pārdevējs neorganizē iegādātos pakalpojumus un neatbild par to kvalitāti, jebkāda veida pretenzijas par gaisa pārvadātāja pakalpojumiem var tikt iesniegtas tikai un vienīgi faktiskajam gaisa pārvadātājam.
17. Biļešu pārdevējs apņemas nekavējoties informēt Pasažieri, ja mainās iegādāto pakalpojumu sastāvdaļas, to īstenošanas kārtība vai iegūtie pakalpojumi nav izpildāmi, uzreiz, kad viņš par to uzzina.
18. Pasažieris uzņemas visu risku par dokumentu esamību, kas viņam ir nepieciešami, dodoties uz galamērķi, to neesamība un/vai neatbilstība prasībām neuzliek nekādu atbildību Biļešu pārdevējam. Pasažieris apņemas iepazīties ar vīzu saņemšanas, valūtas maiņas un valsts robežu šķērsošanas kārtību un nosacījumiem.
19. Pasažierim, šī līguma galvenajai pusei, ir jāinformē citi Labuma guvēji, ka ceļojuma pakalpojumi tiek sniegti tikai saskaņā ar šajos nosacījumos norādītajiem noteikumiem, kas visiem Labuma guvējiem ir jāpilda.
20. Interneta platformā www.aero.lv ir norādes uz citām interneta vietnēm. Biļešu pārdevējs nav atbildīgs par citu vietņu saturu, to drošību vai aktualitāti.
21. Pasažierim ir tiesības jebkurā laikā atteikties no apstiprinātā pasūtījuma saskaņā ar faktiskā gaisa pārvadātāja noteiktajiem nosacījumiem. Atteikšanās no pasūtījuma stājas spēkā ar brīdi, kas tas paziņots. Ja Pasažieris atsakās no apstiprinātā pasūtījuma, apkalpošanas maksa Pasažierim netiek atmaksāta. Pasažierim nav tiesību atteikties no apstiprinātā pasūtījuma saskaņā ar LR civilkodeksa 6.22810 pantu, t.i. pasažierim nav tiesību 14 dienu laikā atkāpties no līguma, kas noslēgts attālināti vai ārpus tirdzniecības telpām.
22. Klienta tiesības aizsargā LR civilkodekss, LR patērētāju tiesību aizsardzības likums, citi likumi, leģislatīvie tiesību akti un šie nosacījumi.
23. Pretenzija par neatbilstoši sniegtiem/nesniegtiem lidojuma pakalpojumiem var tikt iesniegta tikai faktiskajam gaisa pārvadātājam.
24. Pretenzija par neatbilstoši sniegtiem/nesniegtiem Biļešu pārdevēja pakalpojumiem jāparaksta personai, kura uzrakstījusi pretenziju, un tā jāiesniedz kopā ar dokumentiem, kas pamato pretenziju e-pastā [email protected] vai ierakstītā vēstulē adresē: UAB „Baltic Tours Group”, Vašingtono a. 1, Viļņa. Pretenzijas tiek izskatītas Lietuvas Republikas tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
25. Pieprasījumu/sūdzību par mūsu interneta platformā iegādātajām precēm vai pakalpojumiem Jūs varat iesniegt Lietuvas valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienestam, Vilniaus g. 25, 01402, Viļņa, e-pastā [email protected], tel. 8 5 262 67 51, interneta vietnē www.vvtat.lt (kā arī Valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienesta teritoriālajām struktūrvienībām novados) vai aizpildiet pieprasījuma formu SIT platformā http://ec.europa.eu/odr/.
Pasažieris, izmantojot interneta platformu www.aero.lv, apstiprina, ka rūpīgi iepazinās ar nosacījumiem un saprata visus noteikumus, kā arī informēja citus Pasažierus-Labuma guvējus, ka ceļojuma pakalpojumu pasūtīšana tiek īstenota tikai saskaņā ar šajos nosacījumos norādītajiem noteikumiem, kas visiem pasažieriem ir jāpilda.
Ja Jums ir kādi jautājumi vai neskaidrības, lūdzu, sazinieties ar mums pa telefonu +371 66100919 (I–V 08:00–18:00) vai e-pastu [email protected] (I–VII 9:00–18:00).
GALVENIE PĀRVADĀŠANAS NOSACĪJUMI
1. Ar šiem galvenajiem pasažieru pārvadāšanas noteikumiem un pasažierim izsniegto biļeti tiek apstiprināts starp pārvadātāju un pasažieri noslēgtais pārvadāšanas līgums.
2. Pārvadāšanai un citiem pārvadātāja sniegtajiem pakalpojumiem tāpat tiek piemēroti pārvadātāja apstiprināti tarifi, nosacījumi un noteikumi, kas noteikti konkrēta Gaisa pārvadātāja noteikumos (Vispārīgajos pasažieru un bagāžas pārvadāšanas nosacījumos), kas ievietoti interneta vietnē www.aero.lv.
3. Pārvadātājs uzņemas pielietot visus līdzekļus, lai pasažieris un bagāža tiktu pārvadāti saskaņā ar grafiku. Lidojuma laiku, kas norādīts grafikā, pārvadātājs var mainīt bez atsevišķa brīdinājuma. Pasažierim, dienu pirms izlidošanas, saskaņā ar pārvadātāja grafiku, jāpārbauda izlidošanas laiks. Ja nepieciešams, pārvadātājs bez atsevišķa brīdinājuma pasažierim var sniegt citu pārvadātāju pakalpojumus: mainīt lidmašīnu vai biļetē norādītās nolaišanās vietas, savienot reisus. Pasažieriem, kuri ceļo no vai uz Eiropas Savienības lidostām, iekāpšanas atteikuma un lidojumu atcelšanas vai ilgas kavēšanās gadījumā ir tiesības, kas paredzētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra regulā (EK) Nr. 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.
4. Reģistrētā bagāža tiek izsniegta personai, kura uzrāda bagāžas kvīti. Ja bagāža tiek pazaudēta, iznīcināta, sabojāta vai iebojāta pārvadājot, pretenzijas rakstiski jāiesniedz pārvadātājam, ne vēlāk par 7 dienām pēc reģistrētās bagāžas saņemšanas dienas vai tās dienas, kad bagāža bija jāsaņem. Ja bagāža tiek piegādāta vēlāk, nekā paredzēts, pretenzijas rakstiski jāiesniedz pārvadātājam, ne vēlāk par 21 dienu pēc reģistrētās bagāžas saņemšanas dienas. Pārvadātāja apstiprinātos gaisa pārvadātāja nosacījumos var būt noteikti citi pretenziju iesniegšanas termiņi un nosacījumi. Tādā gadījumā pasažierim jāvadās pēc konkrētā Gaisa pārvadātāja noteikumiem.
5. Pasažierim lidostā jāierodas tādā laikā, lai paspētu iesniegt visus lidojuma dokumentus un laikā nokļūtu pie iekāpšanas vārtiem. Parasti pasažieriem lidostā jāierodas vismaz divas stundas pirms lidojuma, lai paspētu laikā reģistrēties un iziet pierobežas un muitas kontroli. Katrā lidostā pasažieru reģistrācija var tikt beigta citā laikā: reģistrācijas beigas tiek norādītas biļetē un/vai pārvadātāja grafikā. Ja laiks nav norādīts, pasažierim lidojumam jāreģistrējas ne vēlāk par 40 min. līdz paziņotajam izlidošanas laikam. Lidojums netiek atlikts kavējošos pasažieru dēļ. Pārvadātājam ir tiesības atteikties pārvadāt pasažierus, kuri nokavējuši laikā reģistrēties lidojumam vai laikā ierasties pie iekāpšanas vārtiem.
6. Reģistrējoties lidojumam, pasažierim jābūt ceļojumam obligātajiem dokumentiem (personas identitātes kartei, pasei vai citam personas identitāti apliecinošam dokumentam, kas ir spēkā ceļojuma laikā), valstu, uz kurām dodas, vīzām, potēšanas pasei, tāpat citiem dokumentiem (ja tādi dokumenti ir obligāti saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem) un jāsargā tie līdz ceļojuma beigām. Visiem, kuri ceļo uz valstīm, ar kurām Lietuvas Republika nav noslēgusi speciālus līgumus vai vienošanās, kas paredz citādāk, jābūt spēkā esošajai pasei. Atsevišķos gadījumos uz ārvalstīm var doties arī ar personas identitātes karti, taču, tikai uz tām valstīm, ar kurām Lietuvas Republika ir noslēgusi speciālus līgumus vai vienošanās. Valstu, kuras atzīst LR personas identitātes kartes par spēkā esošām ceļošanai, saraksts tiek sniegts Ārlietu ministrijas interneta vietnē. Ja pasažieris nepilda saistības un viņam nav ceļojumam obligātie dokumenti, pārvadātājam ir tiesības atteikties viņu pārvadāt. Ja neatbilstošu pasažiera ceļojuma un/vai citu obligāto pasažieru dokumentu dēļ atbilstošas valsts migrācijas dienests neielaistu pasažieri paredzētajā valsts teritorijā, pasažierim (tāpat arī deportētam) nāktos segt visus tiešos un netiešos tādēļ pārvadātāja piedzīvotos izdevumus.
7. Kad pasažiera ceļojuma ierašanās vai apstāšanās vieta ir ne tajā valstī, no kuras izlido, pārvadāšanai gaisā tiek piemērota 1999. gadā Monreālā parakstītā Konvencija par dažu starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju (turpmāk tekstā – Konvencija), ja šīs valstis ir Konvencijas dalībvalstis. Lietuvas Republika ir ratificējusi Konvenciju. Konvencija paredz ierobežotu pārvadātāja atbildību par kaitējumu, kas nodarīts pasažiera nāves vai veselības bojājumu gadījumā, par kaitējumu, kas radies pasažieru pārvadāšanas kavēšanas dēļ, un par kaitējumu, kas radies bagāžas iznīcināšanas, pazaudēšanas vai kavēšanās dēļ. Pārvadājumiem gaisā tāpat tiek piemērota Konvencija par dažu starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju, kas parakstīta Varšavā 1929.gada 12.oktobrī, 1955.gada Hāgas Protokols, ar kuru izdarīti grozījumi Varšavā 1929.gada 12.oktobrī parakstītajā Konvencijā attiecībā uz dažu starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju un EK 889/2002 regula, ar ko papildina Padomes Regulu (EK) Nr. 2027/97 par gaisa pārvadātāju atbildību nelaimes gadījumos.
8. Saskaņā ar Konvencijas nosacījumiem, pārvadātājs atbild par kaitējumu, kas nodarīts pasažiera nāves vai veselības bojājumu gadījumā, ja nelaimes gadījums, kas ir dzīvības atņemšanas vai veselības bojājumu iemesls, noticis gaisa kuģī vai iekāpšanas vai izkāpšanas laikā. Taču pārvadātājs neatbild par tādu kaitējumu, kad tas pārsniedz 100 tūkst. Starptautiskā valūtas fonda noteiktas speciālā aizņēmuma tiesības (Special Drawing Rights, SDR) par katru pasažieri, ja pierāda, ka šādu zaudējumu cēlonis nebija pārvadātāja, tā darbinieku vai pārstāvju nevērība, cita nepareiza darbība vai nolaidība; vai šādu zaudējumu cēlonis bija vienīgi trešās puses nevērība, cita nepareiza darbība vai nolaidība.
9. Saskaņā ar Konvencijas nosacījumiem, pārvadātājs atlīdzina faktiskos zaudējumus, kas radušies reģistrētās bagāžas iznīcināšanas, nozaudēšanas vai bojāšanas rezultātā, ja notikums, kas bija iznīcināšanas, nozaudēšanas vai bojāšanas cēlonis, kas noticis gaisa kuģī vai jebkurā citā laika posmā, kurā pārvadātājs bija atbildīgs par reģistrēto bagāžu. Pārvadātāja atbildība bagāžas iznīcināšanas, nozaudēšanas, bojāšanas vai aizkavēšanās gadījumā ir ierobežota līdz 1131 SDR katram pasažierim, ja vien brīdī, kad reģistrētā bagāža tika nodota pārvadātājam, pasažieris nav atsevišķi deklarējis lielāku bagāžas vērtību un nav samaksājis papildu summu. Par papildu informāciju par cietiem ierobežojumiem, ko pārvadātājs piemēro attiecīgo lietu pārvadāšanai gaisā, lūdzam vērsties pie pārvadātāja.
10. Informāciju par pārvadātāja piemērojamajām maksām par bagāžas virssvaru un atļautās bagāžas izmērus varat atrast Gaisa pārvadātāja noteikumos.
11. Jūsu reģistrētajā bagāžā nedrīkst būt lietas, kas var saplīst, ātri sabojāties, tāpat vērtīgas lietas, piemēram: nauda, atslēgas, brilles, fotoaparāti, video kameras un citas vērtīgas elektronikas vai tehnikas ierīces vai to piederumi, datori, telefoni, mobilie telefoni, elektroierīču bateriju lādētāji, juvelierizstrādājumi, cēlmetāli, dārgakmeņi vai pusdārgakmeņi, mūzikas instrumenti, vērtīgi mākslas vai daiļdarbi, zāles, medicīnas dokumenti, vērtspapīri vai līdzīgas vērtīgas lietas, biznesa dokumenti vai lietas, pases vai citi personas identitātes dokumenti, to paraugi. Pārvadātājs neatbild par šīm lietām, ja pasažieris, neraugoties uz šo brīdinājumu, minētās lietas ved reģistrētajā bagāžā.
12. Rokas bagāžā, bez 11. punktā norādītajām lietām, tāpat aizliegts pārvadāt šīs lietas:
12.1. pistoles, šaujamieročus – jebkādas lietas, kas var vai izskatās, ka var, palaist šāviņu (piemēram: skrošu šautene; gaisa pistoles; skrošu ieroči; vītņu ieroči; katapultas; harpūnas un žebērkļi; humāni dzīvnieku likvidēšanas līdzekļi; uguns dzēšamie aparāti; signālpistoles; starta pistoles; šaujamieroču precīzas kopijas vai imitācijas; dažādi rotaļu ieroči; šaujamieroču sastāvdaļas (izņemot teleskopa tipa novērošanas ierīces un optiskos tēmēkļus); mazkalibra pistoles; ieroči, kas izraisa elektrošoku „Taser”, elektrošoka ierīces, kas tiek izmantotas lopu dzīšanai; elektrošoka iekārtas; šķiltavas, kas pēc savas formas atgādina šaujamieročus; paslēpti un maskēti šaujamieroči);
12.2. smailus ieročus un lietas ar asām šķautnēm – smailas un asu šķautņu lietas, kuras izmantojot var ievainot (piemēram: cirvji un cirvīši; bultas un šautriņas; alpīnistu apavu radzes; ledus cirvīši un cirtnīši; slidas; naži ar fiksējamu vai izlokāmu jebkāda garuma asmeni; naži, ieskaitot arī rituālos nažus, kuru asmens garāks par 6 cm, kas izgatavoti no metāla vai cita materiāla, taču gana izturīgi, lai varētu traktēt kā potenciālus ieročus; gaļas kapājamie; atvērti skuvekļi; zobeni; skalpeļi; šķēres, kuru asmens garāks par 6 cm; slēpju nūjas; zobeni un špagas; metamās zvaigznes; amata rīki, kurus var izmantot kā smailus un asus ieročus: urbji, kartona griešanas nazīši, kabatas nazīši, visu veidu zāģi, skrūvgrieži, laužņi, āmuri, knaibles, uzgriežņatslēgas u.c.);
12.3. trulus rīkus – jebkādus trulus rīkus, ar kuriem iespējams savainot (piemēram: beisbola nūjas; rungas; milnas; mazā beisbola nūjas; kriketa nūjas; golfa nūjas; hokeja nūjas; raketes; biljarda, amerikāņu un angļu biljarda nūjas; cīņas mākslas rīki);
12.4. materiālus, kas sprāgst vai viegli uzliesmo, kurus iespējams izmantot, lai realizētu nelikumīgas uzbrukšanas darbības (piemēram: munīcija (lodes); sprāgstošās kapsulas; lodlampas; detonatori un degļi; sprāgstvielas un sprāgstošas ierīces; gāze un gāzes tilpnes; granātas; uguņošanas ierīces; jebkāda veida signālraķetes; šķiltavu šķidrums; mīnas un citas militāras nozīmes ietaises; šautuves-plīkšķi; benzīns un gazolīns; sprāgstvielu un sprāgstošu ierīču precīzas kopijas vai imitācijas; dūmu ietaises vai šāviņi; rotaļu šautuvju kapsulas; terpentīns vai krāsu šķidinātāji);
12.5. ķīmiskas un toksiskas vielas, kuras var izmantot, lai realizētu nelikumīgas uzbrukšanas darbības (piemēram: skābes, hlors un balināšanas vielas; neitralizējoša izsmidzināmā gāze, piparu un asaru, skābes, kas ir aerosola iepakojumā u.c.).
13. Rokas bagāžas ierobežojumi tiek piemēroti, ja tiek pārvadātas litija baterijas. Rezerves litija baterijas, piemēram: pārnēsājamo datoru un DVD iekārtu uzlādējamās baterijas un litija AA izmēra baterijas atļauts pārvadāt tikai rokas bagāžā.
14. Gan rokas, gan reģistrētajā bagāžā aizliegts pārvadāt zemāk norādītās lietas:
14.1. saspiestu gāzi (degošo, nedegošo un indīgo), piemēram: asaru gāzi, gāzes gaismekļus, skābekli, gāzes balonus, butāna gāzi, kas paredzēta matu līdzekļu flakonu un šķiltavu uzpildīšanai;
14.2. korozijas vielas, piemēram: skābes, sārmus, dzīvsudrabu, ar šķidro elektrolītu piepildītas baterijas;
14.3. sprāgstvielas, piemēram: munīciju (lodes), signālraķetes, uguņošanas ierīces;
14.4. oksidējošas vielas, piemēram, balinošas vielas;
14.5. radioaktīvas vai spēcīgi magnetizētas vielas;
14.6. indīgas un infekcijas vielas;
14.7. neatbilstoši sapakotas lietas, ja nav izdots garantijas talons;
14.8. lietas, kuru pārvadāšana aizliegta ar likumu, valdības vai regulēšanas kārtībā, kuru izdevusi valsts vai štati, uz kuriem, no kuriem vai virs kuriem paredzēts pārvadāt lietas;
14.9. lietas, kuras izmēra un (vai) svara dēļ nav iespējams iekraut pasažieru lidmašīnā;
14.10. lietas, kas izdala asu aromātu;
14.11. pārtikas produktus, kuru dēļ var tikt sabojāta cita bagāža;
14.12. paraugu vai komplektu sastāvā var būt aizliegtas lietas, tādēļ obligāti jābūt informācijai par saturu, lai pārliecinātos, ka paraugus vai komplektus iespējams pārvadāt kā bagāžu.
15. Šķidrumu pārvadāšanas prasības:
15.1. šķidrumiem jābūt atsevišķos traukos, kuri nedrīkst būt lielāki par 100 ml;
15.2. traukiem jābūt ievietotiem vienā caurredzamā un aizdarāmā plastmasas maisiņā, kas nav lielāks par 1 litru.
15.3. viens maisiņš – vienam pasažierim;
15.4. par šķidrumiem tiek uzskatīti gēli, pastas, losjoni, šķidro un cieto vielu maisījumi un hermētisku tilpņu saturs (piemēram, zobu pastas, gēli matiem, dzērieni, zupas, sīrupi, smaržas, skūšanās putas, aerosoli un citi līdzīgas konsistences produkti).
16. Aviācijas drošības darbinieki ierobežotas iekļūšanas zonā un lidmašīnas pasažieru salonā var atteikties ielaist pasažieri, kuram ir aizdomīgs priekšmets vai atteikties pārvadāt tādu lietu kā reģistrētu bagāžu. Par tādu rīcību neatbild ne ceļojumu aģentūra, ne pārvadātājs.
Informācija par Sabiedrību: UAB „Baltic Tours Group”, Lietuvas Republikas juridiskā persona, juridisksā personas kods 111518422, reģistrētā juridiskā adrese Vašingtono a. 1-66, LT-01108, Viļņa, Lietuvas Republika, interneta vietnes adrese www.aero.lv, e-pasts [email protected], tel. +371 66100919.